listbank.info/

Novinka – mapy v reklamách na Facebooku

8.7.2016

Facebook přidá do reklam lokálních obchodů mapy a zároveň se pokusí měřit jejich reálné návštěvy.

Novinka otevírá dveře místním obchodům ve vaší blízkosti. Facebook chce zvýšit šance, že navštívíte danou pobočku, a začne reportovat počet návštěv, o kterých se domnívá, že právě tato inzerce přinesla.  

Někteří inzerenti dříve přidávali odkaz na polohu obchodu do reklamy, ale jejich web býval zpravidla navržen pro desktopy, a potýkali se s problémem responzivity webu pro mobilní zařízení. Toto rozšíření je naopak primárně určeno pro mobily.

asdasdasd

Facebook nevytváří svoje vlastní mapy pro účely reklamy ukazující polohu obchodu, ale využívá mapy integrované v telefonech uživatelů (např. Google Maps, Apple Maps). Znamená to, že lidem umožní kliknout na mapu v reklamě a získat popis cesty k pobočce, její otevírací dobu a telefonní číslo.

Přidáním map a možnosti měřit návštěvy prodejen se Facebook snaží držet krok s Googlem. Ve snaze pomoci značkám nasměrovat lidi do kamenných prodejen a sledovat přechod z online reklamy na hmatatelný výsledek má ovšem Google náskok.
Ten začal minulý rok ve výsledcích vyhledávání z mobilu zvýrazňovat reklamy obchodů v blízkosti uživatele. O něco později přidal reklamy do výsledků vyhledávání v mapách. Zároveň je výrazně napřed, co se týká měření. Již v prosinci 2014 Google představil nástroj, který dokáže odhadnout, kolik lidí navštívilo inzerovanou pobočku, a zpřístupnil ho pro více jak 1000 inzerentů v 11 zemích.

Facebook k měření fyzické návštěvy využije uživatelů, kteří sdílejí svoji polohu, a WiFi sítí k určení, zda se nacházejí v blízkosti pobočky. Posléze zašle uživatelům dotazník, zda opravdu byli na místě, které Facebook předpokládal. Tyto reálné hodnoty promítne do odhadu, kolik lidí, kteří svou polohu nesdílí, pravděpodobně obchod také navštívilo. Výsledné statistiky pak inzerenti uvidí v reálném čase a rozdělené dle věku a pohlaví. Statistiky jsou dostupné pro období jednoho dne, týdne či 28 dní.

 

lkjkjkhjk

Sandra Šindelářová
PPC Specialist

 

Zpráva