listbank.info/

Trendy v oblasti mobilních zařízení a reklamy

15.9.2015

V tomto článku jsme se zaměřili na popsání aktuálního stavu v oblasti mobilních zařízení a reklamy. Doporučujeme zde také nejrůznější studie a poznatky z poslední doby ať již ze světa či z České republiky.

Podle výzkumu společností PayPal a Ipsos roste mobilní nakupování třikrát rychleji než celý sektor elektronického obchodu. Na světovém poli jsou z hlediska podílu mobilních zařízení na online nákupech tahounem Spojené arabské emiráty (24%), Čína (21%) a Turecko (19%). V globálu tvoří nákupy z mobilních zařízení kolem 15%. Nicméně je to právě ona dynamika růstu, která činí tento segment velmi zajímavým. V řádu několika let se totiž očekává, že obrat z mobilních zařízení předčí obrat z desktopů.

Zajímavá čísla ovšem nemáme jen ze zahraničí. Studie Český košík roku 2015 společnosti Twisto se zaměřila na nákupy pomocí mobilních zařízení u 120 největších českých e-shopů. Ze studie vyplývá například to, že návštěvnost z mobilních zařízení má meziročně více než 100% nárůst. Celkem tedy tvoří návštěvnost z těchto zařízení 17%, což rozhodně není málo. Přičemž je ale velmi zajímavé, že mobilní web má pouze 43% e-shopů. Hlavní podstatou studie je upozornit na problémy v mobilních verzích e-shopů a také to, jak nakupujícím co nejvíce usnadnit život. Nejde však jen o teoretické poznatky, jsou zde nabídnuta i konkrétní řešení! Studie je velmi zajímavá a určitě vám ji doporučujeme k prostudování.

Když už jsme v tom doporučování. Ještě tu pro vás máme jednu vychytávku přímo od Googlu. Ten nabízí pod názvem Our Mobile Planet velmi zajímavý nástroj, kde si můžete vytvořit nejrůznější grafy týkající se mobilní reklamy napříč světovými zeměmi, neopomínaje Českou republiku. Bohužel můžete aktuálně čerpat jen z dat za roky 2011 – 2013. I přesto ale nástroj nabízí zajímavá data.

Výše uvedené pro nás znamená jediné. Je třeba nezaspat na poli mobilní reklamy, která je den ode dne významnější. V posledních měsících jsme se na toto téma zaměřili. A to jak na našem oddělení pro PPC, tak pro display reklamu. Naši specialisté absolvovali několik odborných školení a splnili i potřebné certifikační zkoušky. V display reklamě jsme pak zahájili rozsáhlé testování u několika klientů. Jde především o mobilní reklamu od Seznam.cz a Skypu. Náš display team se také rozrostl o jednoho nového kolegu, který je specialistou právě na mobilní reklamu.

Kvalitní mobilní reklama ovšem není samospasitelná. Zásadní je mobilní verze webu našeho klienta, případně jeho aplikace. A na toto se zaměříme v následujících týdnech. Představíme našim klientům možnosti mobilní reklamy, ale také požadavky a doporučení pro jejich weby, které jsou zásadní pro úspěch v této oblasti.


David Vurma

Senior Performance Specialist

 

 

Zpráva