listbank.info/

Vliv banneru na kvalitu návštěvy

18.4.2016

V dnešním článku bych vás chtěl seznámit s důležitými faktory, které ovlivňují kvalitu návštěvy na webu inzerenta z pohledu banneru. Důležité je si uvědomit, že na zaujetí uživatele máte velmi krátkou dobu (cca 5 sec.). Jak by měl tedy takový „klikavý“ banner vypadat?

Nepostradatelné prvky v banneru

  • Headline
  • Description line 1
  • Description line 2 (není vždy nutností)
  • Produkt
  • CTA (Call to action)
  • Logo

Pojďme se podívat na jednotlivé prvky blíže:

Headline – nadpis banneru:

Většinou se umisťuje do horní části banneru, aby uživatel ihned zjistil, jaký bude na vašem webu konzumovat obsah. Mělo by se jednat například o název produktu či služby.

Příklad: Rychlovarná skleněná konvice

Description line 1 – popisný řádek číslo 1:

Je dobré držet text pohromadě, tedy popisný řádek 1 by měl být hned pod nadpisem. Obsahem tohoto sdělení byste měli uživatele přesvědčit, aby se začal o produkt více zajímat. Zde nejčastěji umisťujeme klíčové výhody produktu či služby.

Příklad: Filtr pro zachycení nečistot a usazenin

Description line 2 – popisný řádek číslo 2 (není vždy nutností):

Pokud se vám do prvního popisného řádku nevešly veškeré výhody produktu či služby a víte, že je do banneru potřebujete / chcete umístit, pak vytvořte druhý popisný řádek. Zde platí stejné zákonitosti jako v bodu č. 2, tedy snažit se uživateli ještě sdělit další informace, které by ho přiměly na banner kliknout a v lepším případě produkt či službu koupit.

Příklad: Dvojnásobné bezpečnostní jištění

Toto je z pohledu textu vše. Více textu se nedoporučuje, protože uživatele začnete přehlcovat informacemi a sami víme, že více naše oko zajímají obrázky než text. Osobně se snažím nevyužívat i druhý popisný řádek, pokud to není nutností.

Produkt – fotografie produktu či služby

Tímto bodem byste měli zaplnit až 75% celého banneru. Grafika je to, co donutí uživatele si přečíst body č. 1, č. 2 a č. 3. Grafiku se snažte roztáhnout až k samým okrajům banneru s rezervou cca 5px. Pokud tvoříte banner 728×90 px a produkt či služba je spíše vertikální než horizontální, tak jej umístěte klidně 3× vedle sebe z různých pohledů (např.: pohled na celý produkt + pohled na ovládací prvky produktu + pohled z boku).

CTA – Call to action – vyvolání akce

Jedná se o nepostradatelný prvek banneru. Zde uživateli říkáme, co po něm vlastně chceme. Má si produkt či službu koupit? Má vám zanechat email? Má se podívat na stránku s kontakty? Spousty uživatelů pořád neví, že bannery jsou proklikávatelné celé, tzn. CTA by mělo vypadat (a nejčastěji vypadá) jako tlačítko.

Příklad:

  1. Má si uživatel produkt či službu koupit? = Chci koupit | Koupit | Kde koupit
  2. Má vám uživatel zanechat email? = Přihlásit se | Zanechat e-mail | Chci informovat
  3. Má se uživatel podívat na stránku s kontakty? = Kde nás najdete | Chci se k vám podívat

Logo

Když uživatel neví, o koho se zajímá, tak se o něj ani zajímat nebude. V každém banneru MUSÍ být logo – pokud tedy neinzerujete značku, o které mají uživatelé negativní povědomí.

Co se stane, když uživatel nevidí v banneru logo?

Většinou je scénář následující. Uživatel se skrz banner proklikne, nejdříve se zajímá o to, co bylo na banneru, zkonzumuje obsah, a až pak se začne zajímat o značku = v celém nákupním cyklu je opět na začátku.

Co se stane, když uživatel vidí v banneru logo?

Uživatel už ví, že jde na stránky této značky, zkonzumuje obsah a dále se rozhodne, zda produkt či službu poptá / koupí.

To nejdůležitější na konec:

V rámci naší agentury se nám osvědčilo pravidlo: „Když je to hnusný, tak to prostě kliká nejvíc“.

Příklad banneru:

asdasdasdasdasd

 

 

Výstřižekfff

František Florián

Senior Performance Specialist

 

 

 

 

Zpráva