listbank.info/

Vylepšená CPC v AdWords se mění

15.5.2017

Google na svém oficiálním blogu nedávno zveřejnil změny ve „Vylepšené CPC“ neboli ECPC. Jak bude nyní definována a co vše se mění? Čtěte dále.

Co se tedy mění a nemění?

 

  • Ruší se omezení zvýšení nabídky CPC až o 30 % při vyšší pravděpodobnosti získání konverze.
  • Strategie ECPC bude i nadále respektovat manuální nabízení cen.
  • Vyhledávací a Obsahové kampaně – strategie ECPC pomáhá zvyšovat počet konverzí a zároveň se snaží zachovat stejnou cenu za konverzi.
  • Google Nákupy – strategie ECPC pomáhá zvyšovat počet konverzí a zároveň zachová stejné celkové výdaje.


Google dále doporučuje nastavit nabídky pro mobily, protože strategie ECPC neupravuje nabídky, aby odpovídaly rozdílným konverzním poměrům mezi mobilními a jinými zařízeními.


Jak tedy ECPC funguje?

Jakmile ECPC najde aukci u které je vyšší možnost provedení konverze, navýší maximální nabídku CPC,  aby zvýšil možnost prokliku Vaší reklamy.

Pokud je pravděpodobnost na provedení naopak nižší, ECPC nabídku CPC naopak sníží.

Krátkodobě může CPC mírně překročit nastavený limit. Z dlouhodobého hlediska se ale snaží ECPC držet Vaši CPC pod maximální nastavenou hranicí.


Příklad využití funkce ECPC

Prodáváte letní šaty ve svém eshopu. Maximální CPC je nastavena na 25 Kč. V momentě, kdy patřičná klíčová slova vyhledává uživatel, který s největší pravděpodobností nakoupí, systém zvedne maximální CPC na 42,5 Kč. Pokud naopak systém detekuje uživatele, který pravděpodobně Vaše šaty nekoupí, CPC je snížena například až na 6 Kč.


Vladimír Nagl

Vladimír Nagl
Senior PPC Specialist / PPC Teamleader

 

 

 

 

 

 

Zpráva