Jak na bannery - I. část

19. 10. 2021

Ať už si vyberete jakoukoli online reklamu, tak budete s největší pravděpodobností potřebovat bannery neboli kreativy.

Klienti mají často své firemní či externí grafiky, kteří jim bannery navrhují a vyrábějí. Ale například u nás v Performiu vám bannery klidně vytvoříme, nebo sáhneme do řad externích grafiků a nabídneme jejich služby. Což pro vás může být výhoda, když jste zatím menší firma, nebo z nějakého důvodu nemáte grafika k dispozici. Využít toho ale můžete i v případě, že chcete vnést do svých bannerů nový nápad a otestovat zase něco trošku jiného.

Ať už si vyrábíte bannery sami, nebo je zadáváte ke zpracování grafikovi, tak byste měli pamatovat na to známé pořekadlo, že i míň je někdy více 😊 Zkrátka a dobře není možné na bannery vměstnat všechny vaše produkty, popisky a různé další texty. Ať už má banner čistě jednobarevné pozadí, nebo graficky „vytuněné“, tak musí být hlavně stručné a jasné.

Ve článku Co musí reklama mít, aby si zasloužila kliknutí, jste se už dozvěděli něco o tom, jaké jsou nejoblíbenější formáty grafických reklam. V této části se zaměříme na to, kde můžete reklamní bannery vytvářet a jaké nástroje pro jejich tvorbu jsme si oblíbili my. Tak jdeme na to 😊


Kde vytvářet bannery


Canva

Multifunkčním a relativně snadným nástrojem pro tvorbu bannerů, ale i pozvánek, letáků a dalších grafických materiálů je určitě Canva. Pro její využívání se musíte registrovat a dále zvolit, zda chcete využívat free nebo placenou verzi. Za nás je určitě zcela postačující i free verze. V Canvě se rychle zorientujete a práce s ní bude pro vás radost. I u nás v Performiu se řadí mezi ty oblíbenější nástroje.



Adobe Photoshop

Tento nástroj je v našem Display týmu používaný snad každý den. Pro někoho může být nevýhodou jeho pořizovací cena, ale pokud se zabýváte grafikou, nebo máte zájem o pokročilejší úpravy obrázků, tak ho můžeme vřele doporučit. Ze začátku vám určitě pomohou videotutoriály, které jsou dostupné třeba na youtube.com, protože nástrojů k upravování je tu opravdu hodně.




Photopea

Photopea je výtvorem jediného člověka, a to Ivana Kuckira. Vypadá téměř stejně jako Adobe Photoshop, i práce s ní je velmi podobná, ale na rozdíl od Photoshopu je zcela zdarma, bez registrace a online.





     Banner Effect

     Pro rychlou tvorbu bannerů s relativně dobrým výsledkem můžete         využít i Banner Effect. I zde ale musíte počítat se zakoupením licence. 

 




Nástrojů ať už placených nebo neplacených je opravdu hodně. My jsme vám představili jen ty, které aktivně používáme, nebo o kterých jsme slyšeli a svou jednoduchostí by vás mohli zaujmout. V další části se dozvíte více o tom, co na bannerech rozhodně nesmí chybět, a naopak co by chybět mělo.

Tak nás sledujte na sociálních sítích, ať nic neprošvihnete 🤝

ALT
Nejseš grafik, ale potřebuješ grafiku ASAP?
Žádný stres. Doba, kdy jsi musel umět Photoshop, je pryč. Dneska ti stačí trocha vkusu, empatie a nástroj jako Canva. Šablony, AI vychytávky a pár triků zvládnou zázraky i bez profíka. Nauč se, jak na vizuál, který zaujme i bez grafického diplomu.
29. 10. 2025
ALT
Generace alfa mimo sociální sítě? Fajn nápad, který ale nic neřeší
Omezení sociálních sítí může znít jako snadné řešení, ale realitu to nezmění. Generace Alfa potřebuje hlavně digitální gramotnost a otevřenou komunikaci, ne plošné zákazy.
29. 8. 2025
ALT
Google dokončil funkce Performance Max pro rok 2025 - jaké to byly?
Google letos výrazně vylepšil Performance Max – přidal více možností cílení, ochranu brandu, práci s negativními klíčovými slovy a podrobnější reporting. Inzerenti tak získávají větší kontrolu i efektivnější využití rozpočtu.
15. 8. 2025
ALT
Chcete posunout své PPC kampaně na vyšší úroveň?
Nevíte, kde začít? Přečtěte si 5 aktuálních PPC strategií, které byste měli využít v roce 2025 a dál.
10. 7. 2025
ALT
Jak přidat PPC specialistu do reklamních systémů? (Sklik, Meta a Google)
Chcete, abychom vám pomohli s PPC kampaněmi? Než se do toho pustíme, je potřeba nám dát přístup do Skliku, Meta Business Manageru a Google Ads. V tomhle článku najdete jednoduchý návod, jak na to – krok za krokem a bez zbytečného stresu.
10. 6. 2025
ALT
Opuštěný košík: Proč zákazníci nedokončí nákup a jak to můžete změnit (nejen reklamou)
Opuštěný košík není konec – je to začátek. V článku zjistíte, proč zákazníci nákup nedokončí a jak jim pomoci dojít až do cíle. UX, remarketing, e-maily, data. Jasně a prakticky.
10. 6. 2025