Jak na bannery - II. část
V první části seriálu o bannerech jste se dozvěděli,
kde bannery vytvářet. Tentokrát se podíváme na to, co na bannerech nesmí, a
naopak musí chybět.
Ať už chcete tvořit bannery výkonnostní nebo brandové, tak si ujasněte, co je vaším cílem, co chcete bannery sdělit, nebo čeho chcete dosáhnout a držte se těchto pravidel:
Logo
Určitě nikdy nezapomínejte na logo a vždy mu na banneru vyberte takové místo, kde bude vidět.
Ne
Nikdy ho ale nevynechávejte nebo neupozaďujte výběrem nevhodného pozadí či malým textovým fontem. Pokud nebude vaše logo vidět, nikdo si vás nezapamatuje.
Barvy
Vybírejte firemní barvy, které si návštěvník na první pohled
spojí s vaší firmou či produktem/službou. Ideální je, když jsou bannery
vzhledově podobné vaší webové stránce.
Ne
S barvami to ale rozhodně nepřehánějte, pokud zrovna nechcete, aby váš banner vypadal jako reklama na duhu 😊
Text
Hlavně krátký, chytlavý a výstižný. Na textu si dejte obzvlášť záležet, často právě on vyvolá v návštěvníkovi zájem o kliknutí na banner. Pro tvorbu správných textů existuje několik článků, školení i příruček. Na našem blogu najdete také článek Co je Copywriting, tak pro více informací o tom, jak pracovat s textem, klikněte Zde.
Pozor si také dejte, abyste používali 1, maximálně 3 druhy
písma, a to opravdu tam, kde se to hodí.
Co se týče umístění textu, tak to je také dost důležité.
Hlavní sdělení musí být vidět na první pohled, aby upoutalo pozornost a bylo
přečteno. Už pro vás připravujeme další díl Jak na bannery o Heat mapách 😉
Pozor také na to, aby text nezapadl v grafice.
Ne
Vyvarujte se dlouhým popisům produktů, zachycení celého portfolia a podobně. Tyto informace si člověk přečte po prokliku banneru. Vy ho k tomu kliku musíte přesvědčit, a to třeba konkurenční výhodou.
Čísla
Pamatujte, že čísla často upoutají pozornost návštěvníka víc, než samotný text. Pokud máte bannery, které jsou zaměřeny na výkon, tak by na nich neměla chybět cena uvedených produktů, nebo sleva v procentech. Dobře také funguje přeškrtnutá původní cena, která je nahrazena cenou novou a příznivější.
Jestli jsou vaše bannery brandové, tak zkuste po našem vzoru použít třeba 15 let zkušeností, kdy
dáváte jasně najevo konkurenční výhodu, že svou práci děláte skutečně už nějaký
ten pátek 😊
Ne
Ale i tady si dávejte pozor na to, aby ceny a slevy nebyly na vašem banneru doslova jako pěst na oko. Jejich velikost a počet by měl být opět umírněnější. Bannery s velkými čísly působí navíc lacině.
Akční tlačítko – Call to Action
Nezbytným prvkem na banneru je tlačítko vyzývající k akci, tedy Call to Action (dále CTA). Klienti občas chybují v tom, že tlačítko na banner nedávají, protože banner je přeci proklikávací celý. Ne každý to ale musí vědět a hlavně...vaším úkolem při tvorbě banneru je přesvědčit návštěvníka k tomu, aby na banner kliknul a tlačítkem CTA mu to naservírujete přímo na podnose 😊
Nejčastěji se na bannerech setkáváme s těmito texty:
Zobrazit, Koupit, Chci nabídku, Vložit do košíku, Chci to, Více zde, Navštívit
web, Mrknu na to, Prozkoumejte, Vyberte si…
Určitě ale můžete vymyslet i něco originálnějšího, co vystihuje vaše konkrétní produkty či služby. Také na různé skupiny návštěvníků mohou fungovat jiná CTA, tak zkuste otestovat, jaké CTA je pro vás to pravé.
Fotografie
Fotografie na banner vybírejte tak, aby souvisely s produkty či službami, které poskytujete. Nejjednodušší je samozřejmě čerpat fotografie z vlastních zdrojů.
Stále je trendem vyvolat v návštěvníkovi nějakou emoci.
Emoce na banner můžete přenést právě dobrou kombinací obrázku a textu. Pokud
jste například firma zabývající se pojišťovnictvím, tak můžete zvolit fotografii
s nabouraným autem a text Postaráme se o Vás za každé situace.
Ne
Nikdy ale na banner nepoužívejte nekvalitní fotografie, které znehodnotí nejen vaše produkty/služby, ale i celý brand. Stejně tak zavádějící fotografie, které sice mohou upoutat, ale nikdo si je nespojí s vaší značkou. Do budoucna vám tak nic nepřinesou.
Nikdy byste také neměli používat náhodně stažené cizí
fotografie. Náhoda je blbec a nikdo nechce řešit problémy spojené
s plagiátorstvím.
Stejně jako s textem, tak i s obrázky spíš
šetřete. Rozhodně netapetujte banner několika různými produkty z vaší
nabídky, to by bylo velmi nepřehledné a chaotické.
Další tipy:
LP
Při tvorbě bannerů nesmíte opomenout ani to, co se stane po jeho prokliku. Vaším cílem je přesměrovat návštěvníka přesně tam, kam chcete. Často to bývá například na Homepage, na stránku konkrétního produktu/služby, ale také na stránku pro vyplnění dotazníku, po jehož dokončení je návštěvník dále kontaktován.
Rozměry
Úspěch tkví také ve vybrání správných rozměrů bannerů. Pokud nevíte, jaké rozměry právě letí, tak nás neváhejte kontaktovat 😊
Využití prostoru na banneru
Prostor se snažte využít co nejlépe. Není tím určitě myšleno vyplnit každičký jeho kousek, ale spíš s ním dobře hospodařit. Pokud na banner vložíte dva hodně podobné produkty, tak prostor moc dobře nevyužijete.
Gify
Gify, tedy bannery s jednoduchou animací, se hodí tam, kde chcete střídat produkty, texty, ceny a cokoli jiného. Pozor si ale dejte, aby animace neprobíhala moc rychle. Pak totiž nestačíte zachytit ani jeden z produktů či textů a nikdo si nic nezapamatuje. Když je animace zase hodně zpomalená, tak se milně domníváte, že se jedná o statický banner, scrollujete na stránce dolů a druhý snímek na banneru ani neuvidíte.
Pokud máte ohledně tvorby bannerů další otázky, nebo chcete jen znát náš názor na vaše bannery, tak nás neváhejte kontaktovat :)