Jak na bannery - II. část

25. 11. 2021

V první části seriálu o bannerech jste se dozvěděli, kde bannery vytvářet. Tentokrát se podíváme na to, co na bannerech nesmí, a naopak musí chybět.

Ať už chcete tvořit bannery výkonnostní nebo brandové, tak si ujasněte, co je vaším cílem, co chcete bannery sdělit, nebo čeho chcete dosáhnout a držte se těchto pravidel:


Logo

Určitě nikdy nezapomínejte na logo a vždy mu na banneru vyberte takové místo, kde bude vidět.


Ne

Nikdy ho ale nevynechávejte nebo neupozaďujte výběrem nevhodného pozadí či malým textovým fontem. Pokud nebude vaše logo vidět, nikdo si vás nezapamatuje.


Barvy

Vybírejte firemní barvy, které si návštěvník na první pohled spojí s vaší firmou či produktem/službou. Ideální je, když jsou bannery vzhledově podobné vaší webové stránce.


Ne

S barvami to ale rozhodně nepřehánějte, pokud zrovna nechcete, aby váš banner vypadal jako reklama na duhu 😊


Text

Hlavně krátký, chytlavý a výstižný. Na textu si dejte obzvlášť záležet, často právě on vyvolá v návštěvníkovi zájem o kliknutí na banner. Pro tvorbu správných textů existuje několik článků, školení i příruček. Na našem blogu najdete také článek Co je Copywriting, tak pro více informací o tom, jak pracovat s textem, klikněte Zde.

Pozor si také dejte, abyste používali 1, maximálně 3 druhy písma, a to opravdu tam, kde se to hodí.

Co se týče umístění textu, tak to je také dost důležité. Hlavní sdělení musí být vidět na první pohled, aby upoutalo pozornost a bylo přečteno. Už pro vás připravujeme další díl Jak na bannery o Heat mapách 😉 Pozor také na to, aby text nezapadl v grafice.

Ne

Vyvarujte se dlouhým popisům produktů, zachycení celého portfolia a podobně. Tyto informace si člověk přečte po prokliku banneru. Vy ho k tomu kliku musíte přesvědčit, a to třeba konkurenční výhodou.




Čísla

Pamatujte, že čísla často upoutají pozornost návštěvníka víc, než samotný text. Pokud máte bannery, které jsou zaměřeny na výkon, tak by na nich neměla chybět cena uvedených produktů, nebo sleva v procentech. Dobře také funguje přeškrtnutá původní cena, která je nahrazena cenou novou a příznivější.

Jestli jsou vaše bannery brandové, tak zkuste po našem vzoru použít třeba 15 let zkušeností, kdy dáváte jasně najevo konkurenční výhodu, že svou práci děláte skutečně už nějaký ten pátek 😊

Ne

Ale i tady si dávejte pozor na to, aby ceny a slevy nebyly na vašem banneru doslova jako pěst na oko. Jejich velikost a počet by měl být opět umírněnější. Bannery s velkými čísly působí navíc lacině.


Akční tlačítko – Call to Action

Nezbytným prvkem na banneru je tlačítko vyzývající k akci, tedy Call to Action (dále CTA). Klienti občas chybují v tom, že tlačítko na banner nedávají, protože banner je přeci proklikávací celý. Ne každý to ale musí vědět a hlavně...vaším úkolem při tvorbě banneru je přesvědčit návštěvníka k tomu, aby na banner kliknul a tlačítkem CTA mu to naservírujete přímo na podnose 😊

Nejčastěji se na bannerech setkáváme s těmito texty: Zobrazit, Koupit, Chci nabídku, Vložit do košíku, Chci to, Více zde, Navštívit web, Mrknu na to, Prozkoumejte, Vyberte si…

Určitě ale můžete vymyslet i něco originálnějšího, co vystihuje vaše konkrétní produkty či služby. Také na různé skupiny návštěvníků mohou fungovat jiná CTA, tak zkuste otestovat, jaké CTA je pro vás to pravé.