Obrázková umělá inteligence (AI)

24. 8. 2023

Umělá inteligence - AI

Snažíte se svoji práci dále rozvíjet a posouvat kupředu? Pak vás určitě bude zajímat náš nový článek. Představíme vám možnosti, jak využívat programy pro obrázkovou umělou inteligenci, ta se totiž stává stěžejním nástrojem v moderním marketingu. Rozvoj AI nám přináší mnoho přínosů, které podporují efektivitu a inovaci.

Díky pokročilým programům můžete vytvářet obsah za pouhých pár sekund.  Pro generování obrázků je více možností. V Performiu využíváme převážně placené služby MidJouneyDeeply.cz, ale nejvíce jsme si oblíbili první zmíněný MidJourney. Aktuálně existuje pátá generace tohoto systému a vygenerované obrázky dosahují velmi vysokých kvalit a realistických výsledků. Nyní se podíváme na postup, jak pracovat s programem MidJourney v praxi.

Jak používat MidJourney

Pomocí MidJourney se generují obrázky na základě textového zadání. Tento nástroj je vhodný pro všechny, kteří chtějí vytvářet vizuální obsah buď na profesionální úrovni, nebo si jen zpříjemnit čas zábavným tvořením. Komunikace s MidJourney probíhá prostřednictvím chatu na platformě Discord.com. Založení účtu na Discordu je velmi snadné. Po přihlášení se dostanete na stránku MidJourney, ikonu najdete v levém menu.


Generování obrázků

Nejdříve si musíme vysvětlit, co znamená prompt. Prompt je textový pokyn, který uživatel zadává do MidJourney, aby určil, jaký obrázek chce generovat. K vytvoření správného promptu můžete využít ChatGPT, který přidá technické detaily do popisu dané situace. Díky tomu budou výsledky přesnější, neboť při generování bude snížen vliv faktoru náhody. Nicméně o tom si povíme zase někdy příště.

V levém sloupci Midjourney jsou dostupné různé kanály. Stačí přejít např.: do kanálu „Newcomer room", kde můžete generovat obrázky. Toto vlákno poskytuje živé zobrazení experimentů a pokusů ostatních uživatelů. Pamatujte také na to, že vaši komunikaci s MidJourney uvidí i ostatní.

Do pole dole v okně napište /imagine, poté stiskněte klávesu Tab a do pole prompt zadejte váš příkaz, poté stiskněte Enter. Příkaz /imagine vygeneruje jedinečný obrázek ze zadaného promptu. Níže je ukázka konkrétního promptu:


Ve vlákně „newbies“ se můžete podívat a inspirovat se, jaké prompty (příkazy) používají ostatní. Můžete si hrát s různě dlouhými instrukcemi. Ale někdy stačí zadat pouze pár instrukcí a výsledek se dostaví i tak skvělý. Občas dokonce stačí jen samotný emotikon.

Po zadání pokynů do vstupního pole se objeví čtyři náhledy obrázků. Generování obrázků trvá přibližně minutu.


Tyto obrázky je možné zvětšit a stáhnout. Pokud nejste spokojeni s vygenerovaným obrázkem, stačí kliknout na modré tlačítko Remaster umístěné vpravo a návrhy se obnoví podle stejných pokynů. Pod mozaikou čtyř obrázků uvidíte tlačítka U1-4 a V1-4. Pro výběr konkrétního obrázku slouží tlačítko "U", zatímco tlačítko "V" umožní zvolit určitý obrázek jako základ pro tvorbu dalších variant. Náhledy jsou číslovány zleva doprava.

U – Upsale (Vygenerování plné kvality obrázku)

V – Variants (vygeneruje další čtyři varianty)

Jakmile bude obrázek hotový, kliknutím na něj si ho můžete prohlédnout v plné verzi a pokud s ním jste spokojeni, můžete si ho následně uložit.


Funkce "Zoom out" umožňuje zmenšit zobrazení vybraného obrázku a vytvořit tak dojem, že je pozorován z větší vzdálenosti. To je znázorněno na následujícím obrázku. Poté opět stačí vybrat vaši oblíbenou variantu. Obrázek vám program vygeneruje znovu na konci stránky, a to v plné kvalitě. Následně si ho můžete také stáhnout.



Pomocí šipek můžeme rozšiřovat obraz směrem do stran. Lze umístit klíčový objekt na libovolnou stranu obrázku, což nám dává možnost upravit kompozici podle našich preferencí a požadavků.


Midjourney nabízí širokou škálu možností využití, které se dají kreativně uplatnit. V některém z dalších článků se detailněji zaměříme na další způsoby jeho využití.

MidJourney a podobné technologie by měly sloužit jako nástroje, které nám mohou pomoci prozkoumat nové hranice kreativity a inovace, nikoli nástroje nahrazující lidskou tvorbu. Bude zajímavé sledovat, jak se tato technologie bude dále vyvíjet a ovlivňovat různá odvětví. My vás o aktualitách budeme rádi informovat. 

ALT
Jak vytvořit vlastní seznamy zákazníků aneb klíč k úspěšným kampaním
Díky vlastním seznamům zákazníků můžete zvýšit interakci s vaší značkou. Pokud nevíte jak na to, tak nám věnujte pár minut a poradíme vám s tím.
13. 9. 2024
ALT
Jak na správný obsah?
Chcete propagovat svoji značku/firmu/sám(a) sebe? Tak zvolte takový obsah, který zajistí, že bude reklama efektivní, atraktivní a relevantní pro vaši cílovou skupinu lidí. Jak na to se dozvíte v článku.
22. 8. 2024
ALT
Věděli jste, že Meta chce trénovat AI model na datech evropských uživatelů?
Společnost Meta uvedla, že aby lépe odrážela „jazyky, geografické a kulturní reference“ svých uživatelů v Evropě, potřebuje používat veřejná data k výuce svých AI modelů.
19. 6. 2024
ALT
Jak nastavit svou první kampaň na TikToku
Rozhodli jste se dát šanci TikToku a spustit svou první kampaň? Stále ale váháte, jak kampaň nastavit, aby byla co možná nejefektivnější? My Vám poradíme!
12. 4. 2024
ALT
Moc písma: Jak fonty formují vaši reklamu a vaši značku?
Ve světě marketingu je každý detail důležitý, a to včetně volby správného fontu. Tento často přehlížený, ale mimořádně silný nástroj, má schopnost ovlivnit vnímání reklamy. A jak?
29. 3. 2024
ALT
Jak GA4 využívají umělou inteligenci?
GA4 integrovaly do svého nastavení pokročilé funkce založené na umělé inteligenci. Pojďte se podívat, jak je můžete využít i pro optimalizaci vašich kampaní.
28. 3. 2024