Obrázková umělá inteligence (AI)

24. 8. 2023

Umělá inteligence - AI

Snažíte se svoji práci dále rozvíjet a posouvat kupředu? Pak vás určitě bude zajímat náš nový článek. Představíme vám možnosti, jak využívat programy pro obrázkovou umělou inteligenci, ta se totiž stává stěžejním nástrojem v moderním marketingu. Rozvoj AI nám přináší mnoho přínosů, které podporují efektivitu a inovaci.

Díky pokročilým programům můžete vytvářet obsah za pouhých pár sekund.  Pro generování obrázků je více možností. V Performiu využíváme převážně placené služby MidJouneyDeeply.cz, ale nejvíce jsme si oblíbili první zmíněný MidJourney. Aktuálně existuje pátá generace tohoto systému a vygenerované obrázky dosahují velmi vysokých kvalit a realistických výsledků. Nyní se podíváme na postup, jak pracovat s programem MidJourney v praxi.

Jak používat MidJourney

Pomocí MidJourney se generují obrázky na základě textového zadání. Tento nástroj je vhodný pro všechny, kteří chtějí vytvářet vizuální obsah buď na profesionální úrovni, nebo si jen zpříjemnit čas zábavným tvořením. Komunikace s MidJourney probíhá prostřednictvím chatu na platformě Discord.com. Založení účtu na Discordu je velmi snadné. Po přihlášení se dostanete na stránku MidJourney, ikonu najdete v levém menu.


Generování obrázků

Nejdříve si musíme vysvětlit, co znamená prompt. Prompt je textový pokyn, který uživatel zadává do MidJourney, aby určil, jaký obrázek chce generovat. K vytvoření správného promptu můžete využít ChatGPT, který přidá technické detaily do popisu dané situace. Díky tomu budou výsledky přesnější, neboť při generování bude snížen vliv faktoru náhody. Nicméně o tom si povíme zase někdy příště.

V levém sloupci Midjourney jsou dostupné různé kanály. Stačí přejít např.: do kanálu „Newcomer room", kde můžete generovat obrázky. Toto vlákno poskytuje živé zobrazení experimentů a pokusů ostatních uživatelů. Pamatujte také na to, že vaši komunikaci s MidJourney uvidí i ostatní.

Do pole dole v okně napište /imagine, poté stiskněte klávesu Tab a do pole prompt zadejte váš příkaz, poté stiskněte Enter. Příkaz /imagine vygeneruje jedinečný obrázek ze zadaného promptu. Níže je ukázka konkrétního promptu:


Ve vlákně „newbies“ se můžete podívat a inspirovat se, jaké prompty (příkazy) používají ostatní. Můžete si hrát s různě dlouhými instrukcemi. Ale někdy stačí zadat pouze pár instrukcí a výsledek se dostaví i tak skvělý. Občas dokonce stačí jen samotný emotikon.

Po zadání pokynů do vstupního pole se objeví čtyři náhledy obrázků. Generování obrázků trvá přibližně minutu.


Tyto obrázky je možné zvětšit a stáhnout. Pokud nejste spokojeni s vygenerovaným obrázkem, stačí kliknout na modré tlačítko Remaster umístěné vpravo a návrhy se obnoví podle stejných pokynů. Pod mozaikou čtyř obrázků uvidíte tlačítka U1-4 a V1-4. Pro výběr konkrétního obrázku slouží tlačítko "U", zatímco tlačítko "V" umožní zvolit určitý obrázek jako základ pro tvorbu dalších variant. Náhledy jsou číslovány zleva doprava.

U – Upsale (Vygenerování plné kvality obrázku)

V – Variants (vygeneruje další čtyři varianty)

Jakmile bude obrázek hotový, kliknutím na něj si ho můžete prohlédnout v plné verzi a pokud s ním jste spokojeni, můžete si ho následně uložit.


Funkce "Zoom out" umožňuje zmenšit zobrazení vybraného obrázku a vytvořit tak dojem, že je pozorován z větší vzdálenosti. To je znázorněno na následujícím obrázku. Poté opět stačí vybrat vaši oblíbenou variantu. Obrázek vám program vygeneruje znovu na konci stránky, a to v plné kvalitě. Následně si ho můžete také stáhnout.



Pomocí šipek můžeme rozšiřovat obraz směrem do stran. Lze umístit klíčový objekt na libovolnou stranu obrázku, což nám dává možnost upravit kompozici podle našich preferencí a požadavků.


Midjourney nabízí širokou škálu možností využití, které se dají kreativně uplatnit. V některém z dalších článků se detailněji zaměříme na další způsoby jeho využití.

MidJourney a podobné technologie by měly sloužit jako nástroje, které nám mohou pomoci prozkoumat nové hranice kreativity a inovace, nikoli nástroje nahrazující lidskou tvorbu. Bude zajímavé sledovat, jak se tato technologie bude dále vyvíjet a ovlivňovat různá odvětví. My vás o aktualitách budeme rádi informovat. 

ALT
Jak přidat PPC specialistu do reklamních systémů? (Sklik, Meta a Google)
Chcete, abychom vám pomohli s PPC kampaněmi? Než se do toho pustíme, je potřeba nám dát přístup do Skliku, Meta Business Manageru a Google Ads. V tomhle článku najdete jednoduchý návod, jak na to – krok za krokem a bez zbytečného stresu.
10. 6. 2025
ALT
Opuštěný košík: Proč zákazníci nedokončí nákup a jak to můžete změnit (nejen reklamou)
Opuštěný košík není konec – je to začátek. V článku zjistíte, proč zákazníci nákup nedokončí a jak jim pomoci dojít až do cíle. UX, remarketing, e-maily, data. Jasně a prakticky.
10. 6. 2025
ALT
Tvoje reklama není špatná. Jen se v ní nikdo nepoznal.
V roce 2025 člověk denně projede až 10 000 reklam. Pokud se v té tvé nikdo nepozná, skončí jako tichý šum. Chceš, aby si tě někdo všiml? Přestaň psát slogany. Začni psát momenty.
29. 5. 2025
ALT
Sbohem a šáteček. Skype opouští virtuální prostor
Skype po více než 20 letech končí. Aplikace, která změnila způsob, jak spolu lidé komunikují na dálku, se oficiálně loučí. Co stálo za jejím vzestupem – a proč přišel nevyhnutelný pád?
17. 5. 2025
ALT
Nejčastější chyby v automatickém biddingu a jak se jim vyhnout
Automatický bidding může výrazně zlepšit výkon kampaní. Musíte ale vědět, jak na něj. Vyhněte se nejčastějším chybám, které brzdí výsledky, a získejte z automatizace maximum.
16. 5. 2025
ALT
Uvede společnost Meta na trh novou aplikaci, nebo je to jenom příliš povyku pro nic?
Krátká videa vládnou sociálním sítím a Meta nechce zůstat pozadu. Chystá samostatnou aplikaci Reels. Co za tím vším je se dozvíte v následujícím článku.
13. 3. 2025