Úvod do online marketingu
Abyste pochopili, jak to chodí ve světě "onlajnu", tak si nejprve v rychlosti představíme všechny členy této rodinky i její další příbuzné:
· Přímý nákup
· Programatik
· SEO a webová analytika
· Copywriting
· Strategie a skills
Přímý nákup
O přímém nákupu jste už určitě slyšeli. Jedná se o tzv. direct, při kterém budete komunikovat přímo s vámi přiděleným kontaktem z jednotlivých médií. Nakupovat zde budete konkrétní počet impresí na určité období. Pro naše účely budeme přímý prodej označovat dále jako Display reklama.
Programatik
V tomto druhém případě nemusíte komunikovat přímo
s médiem, ale reklamu nakupujete sami prostřednictvím reklamního systému.
Do této skupinky dále patří:
o
RTB
o
PPC
o
Sociální sítě
Stejně jako přímý nákup, tak i RTB budeme v dalších článcích seskupovat do skupiny Display reklamy.
SEO a webová analytika
Než se ale rozhodnete spustit jakoukoli online reklamu, tak
je vhodné investovat do SEO, díky kterému si zlepšíte vaši viditelnost ve všech
internetových prohlížečích.
Abyste věděli, jestli vaše reklama opravdu funguje, tak je
potřeba využívat i webovou analytiku, která prozradí třeba něco o chování
návštěvníků na vašem webu a pomůže vám vyhodnotit jejich reakce na reklamní
kampaň.
Copywriting
Dalším důležitým bodem je tvorba kvalitního a poutavého
obsahu. Nejedná se jen o texty na bannerech nebo v nativních reklamách, ale
patří sem i dobře zpracovaný obsah na sociálních sítích, e-mailech či newsletterech.
Strategie a skills
A v neposlední řadě je nutné zmínit zkušenosti, které nám pomáhají při tvorbě strategií, aby měla online reklama řád a investice se nevyhazovaly z okna.
Pokud se chcete dozvědět více, tak sledujte náš blog a sociální média, ať nic neprošvihnete :)