Úvod do online marketingu

31. 8. 2021

Abyste pochopili, jak to chodí ve světě "onlajnu", tak si nejprve v rychlosti představíme všechny členy této rodinky i její další příbuzné:


  • ·        Přímý nákup

    ·        Programatik

    ·        SEO a webová analytika

    ·        Copywriting

    ·        Strategie a skills

Přímý nákup

O přímém nákupu jste už určitě slyšeli. Jedná se o tzv. direct, při kterém budete komunikovat přímo s vámi přiděleným kontaktem z jednotlivých médií.  Nakupovat zde budete konkrétní počet impresí na určité období. Pro naše účely budeme přímý prodej označovat dále jako Display reklama.

Programatik

V tomto druhém případě nemusíte komunikovat přímo s médiem, ale reklamu nakupujete sami prostřednictvím reklamního systému. Do této skupinky dále patří:

o   RTB

o   PPC

o   Sociální sítě

Stejně jako přímý nákup, tak i RTB budeme v dalších článcích seskupovat do skupiny Display reklamy.

SEO a webová analytika

Než se ale rozhodnete spustit jakoukoli online reklamu, tak je vhodné investovat do SEO, díky kterému si zlepšíte vaši viditelnost ve všech internetových prohlížečích.

Abyste věděli, jestli vaše reklama opravdu funguje, tak je potřeba využívat i webovou analytiku, která prozradí třeba něco o chování návštěvníků na vašem webu a pomůže vám vyhodnotit jejich reakce na reklamní kampaň.

Copywriting

Dalším důležitým bodem je tvorba kvalitního a poutavého obsahu. Nejedná se jen o texty na bannerech nebo v nativních reklamách, ale patří sem i dobře zpracovaný obsah na sociálních sítích, e-mailech či newsletterech.

Strategie a skills

A v neposlední řadě je nutné zmínit zkušenosti, které nám pomáhají při tvorbě strategií, aby měla online reklama řád a investice se nevyhazovaly z okna.


Pokud se chcete dozvědět více, tak sledujte náš blog a sociální média, ať nic neprošvihnete :)

 Zdroj: Work png from pngtree.com/





ALT
Uvede společnost Meta na trh novou aplikaci, nebo je to jenom příliš povyku pro nic?
Krátká videa vládnou sociálním sítím a Meta nechce zůstat pozadu. Chystá samostatnou aplikaci Reels. Co za tím vším je se dozvíte v následujícím článku.
13. 3. 2025
ALT
Google mění pravidla hry: Konec Video Action kampaní, příchod Demand Gen
Google ruší Video Action Campaigns a nahrazuje je Demand Gen kampaněmi, které kombinují video i grafické reklamy na YouTube, Discovery a Gmail. Co to znamená pro inzerenty a jak se na změnu připravit? Zjistěte v článku!
14. 2. 2025
ALT
Mýtus virálnosti, bannerová slepota a přehlcení: Jak si dnes získat pozornost v chaosu online světa
V online chaosu už virálnost nestačí. Lidé ignorují reklamy, přeskakují videa a chtějí autenticitu. Jak si získat jejich pozornost? Klíčem je hodnotný obsah a zapojení komunity.
14. 2. 2025
ALT
Jak vytvořit vlastní seznamy zákazníků aneb klíč k úspěšným kampaním
Díky vlastním seznamům zákazníků můžete zvýšit interakci s vaší značkou. Pokud nevíte jak na to, tak nám věnujte pár minut a poradíme vám s tím.
13. 9. 2024
ALT
Jak na správný obsah?
Chcete propagovat svoji značku/firmu/sám(a) sebe? Tak zvolte takový obsah, který zajistí, že bude reklama efektivní, atraktivní a relevantní pro vaši cílovou skupinu lidí. Jak na to se dozvíte v článku.
22. 8. 2024
ALT
Věděli jste, že Meta chce trénovat AI model na datech evropských uživatelů?
Společnost Meta uvedla, že aby lépe odrážela „jazyky, geografické a kulturní reference“ svých uživatelů v Evropě, potřebuje používat veřejná data k výuce svých AI modelů.
19. 6. 2024