Úvod do online marketingu

31. 8. 2021

Abyste pochopili, jak to chodí ve světě "onlajnu", tak si nejprve v rychlosti představíme všechny členy této rodinky i její další příbuzné:


  • ·        Přímý nákup

    ·        Programatik

    ·        SEO a webová analytika

    ·        Copywriting

    ·        Strategie a skills

Přímý nákup

O přímém nákupu jste už určitě slyšeli. Jedná se o tzv. direct, při kterém budete komunikovat přímo s vámi přiděleným kontaktem z jednotlivých médií.  Nakupovat zde budete konkrétní počet impresí na určité období. Pro naše účely budeme přímý prodej označovat dále jako Display reklama.

Programatik

V tomto druhém případě nemusíte komunikovat přímo s médiem, ale reklamu nakupujete sami prostřednictvím reklamního systému. Do této skupinky dále patří:

o   RTB

o   PPC

o   Sociální sítě

Stejně jako přímý nákup, tak i RTB budeme v dalších článcích seskupovat do skupiny Display reklamy.

SEO a webová analytika

Než se ale rozhodnete spustit jakoukoli online reklamu, tak je vhodné investovat do SEO, díky kterému si zlepšíte vaši viditelnost ve všech internetových prohlížečích.

Abyste věděli, jestli vaše reklama opravdu funguje, tak je potřeba využívat i webovou analytiku, která prozradí třeba něco o chování návštěvníků na vašem webu a pomůže vám vyhodnotit jejich reakce na reklamní kampaň.

Copywriting

Dalším důležitým bodem je tvorba kvalitního a poutavého obsahu. Nejedná se jen o texty na bannerech nebo v nativních reklamách, ale patří sem i dobře zpracovaný obsah na sociálních sítích, e-mailech či newsletterech.

Strategie a skills

A v neposlední řadě je nutné zmínit zkušenosti, které nám pomáhají při tvorbě strategií, aby měla online reklama řád a investice se nevyhazovaly z okna.


Pokud se chcete dozvědět více, tak sledujte náš blog a sociální média, ať nic neprošvihnete :)

 Zdroj: Work png from pngtree.com/





ALT
Obrázková umělá inteligence (AI)
Snažíte se svoji práci dále rozvíjet a posouvat kupředu? Pak vás určitě bude zajímat náš nový článek o umělé inteligenci. Představíme v něm možnosti, jak využívat programy pro obrázkovou AI, která se stává stěžejním nástrojem v moderním marketingu.
24. 8. 2023
ALT
TikTok vs. Instagram Reels. Kde se vyplatí inzerovat?
Na následujících řádcích pro vás porovnáme tyto dvě konkurenční platformy a přineseme relevantní důvody, zda a proč se na některé z nich vyplatí inzerovat váš produkt.
19. 6. 2023
ALT
Měření purchase v Google Analytics 4
Nemáte moc zkušeností s GTM, DataLayerem či GA4? Pak by se vám mohl tento článek hodit.
1. 6. 2023
ALT
Jak zvýšit efektivitu reklamních bannerů
Vzhledy bannerů jsou stále aktuální a dost probírané téma. V následujícím článku se dozvíte více o tom, jak předejít bannerové slepotě a mít efektivní bannery.
18. 5. 2023
ALT
Performance Max - Optimalizace na nové zákazníky
Máte e-shop s produkty, které se nekupují každý týden ani každý měsíc? Tak by Vás mohla zajímat optimalizace v Performance Max.
18. 4. 2023
ALT
Jak psát lákavé texty jako profi kopík
Už dříve jsme vás uvedli do tajů copywritingu. Pokud vás článek zaujal a chcete se vydat na dráhu profesionála, tak pro vás máme několik tipů a triků, jak toho docílit.
20. 3. 2023