Testujeme Performance Max kampaně v Google Ads

6. 3. 2023


V čem test spočíval?

Na několika klientech jsme otestovali vložení publik, které jsou navrhované Googlem. Test probíhal na Performance kampaních, které je poměrně těžké nějakým způsobem optimalizovat. 

Samotný test spočíval v porovnání publika ve statistikách PFM, která nám Google optimalizoval.

Průběh testu

Ze seznamu jsme vytáhli ta publika, která jsme neměli v PFM vložené a vložili jsme je do vlastní skupiny podkladů. Na první pohled se může zdát, že publika nemají s naším podnikáním nic společného, a tak jsme byli sami zvědaví, jaká čísla to přinese.

Publika jsem otestovali několika způsoby. Vždy jsme je vložili do probíhající PFM bez vytváření jakékoli nové PFM kampaně. Na základě to jsme:

  1. vytipovaná publika vložili do skupiny podkladů bez vlastních publik a remarketingu
  2. vytipovaná publika vložili do skupiny podkladů se stejnými vlastními publiky a remarketingem, který jsme použili již v dřívější skupině podkladů

1. test


2. test



Můžete si všimnout že v testu č. 2 proběhlo i vyloučení uživatelů, kteří již nakoupili. Google sice říká, že to na PFM nemá vliv, ale přesto jsme to ve skupině podkladů využili.

Možná Vás napadne otázka, proč jsme publika nevložili rovnou do stávajících skupin publik. Neudělali jsme to z toho důvodu, že bychom pak nemohli vyhodnotit tato publika zvlášť. A  nemohli bychom tak vyhodnotit, jestli tato publika jsou vhodná, či nikoli.


Výsledek

Po týdnu jsme se k novým skupinám publik vrátili a světe div se. Ačkoliv jsou publika dle názvu velmi podivná, výsledky to má skvělé. PNO v těchto skupinách je oproti starším skupinám publik až o 3 - 5 % nižší, a to v obou případech testování.

Závěr

Momentálně nastává čas k další otázce.

Ponechat skupiny podkladů rozdělené, či je sjednotit pod jednu?

To právě testujeme na dalším klientovi, u kterého tento test nedopadl dle představ a PNO se nám naopak zhoršilo. Pokud sjednocení do jedné skupiny podkladů bude účinné a snížíme tak PNO, tak i u ostatních pozitivních testů sjednotíme tyto dvě skupiny do jedné.

I tak test hodnotíme pozitivně, kdy 2/3 testů dopadlo nad očekávání.


ALT
Jak vytvořit vlastní seznamy zákazníků aneb klíč k úspěšným kampaním
Díky vlastním seznamům zákazníků můžete zvýšit interakci s vaší značkou. Pokud nevíte jak na to, tak nám věnujte pár minut a poradíme vám s tím.
13. 9. 2024
ALT
Jak na správný obsah?
Chcete propagovat svoji značku/firmu/sám(a) sebe? Tak zvolte takový obsah, který zajistí, že bude reklama efektivní, atraktivní a relevantní pro vaši cílovou skupinu lidí. Jak na to se dozvíte v článku.
22. 8. 2024
ALT
Věděli jste, že Meta chce trénovat AI model na datech evropských uživatelů?
Společnost Meta uvedla, že aby lépe odrážela „jazyky, geografické a kulturní reference“ svých uživatelů v Evropě, potřebuje používat veřejná data k výuce svých AI modelů.
19. 6. 2024
ALT
Jak nastavit svou první kampaň na TikToku
Rozhodli jste se dát šanci TikToku a spustit svou první kampaň? Stále ale váháte, jak kampaň nastavit, aby byla co možná nejefektivnější? My Vám poradíme!
12. 4. 2024
ALT
Moc písma: Jak fonty formují vaši reklamu a vaši značku?
Ve světě marketingu je každý detail důležitý, a to včetně volby správného fontu. Tento často přehlížený, ale mimořádně silný nástroj, má schopnost ovlivnit vnímání reklamy. A jak?
29. 3. 2024
ALT
Jak GA4 využívají umělou inteligenci?
GA4 integrovaly do svého nastavení pokročilé funkce založené na umělé inteligenci. Pojďte se podívat, jak je můžete využít i pro optimalizaci vašich kampaní.
28. 3. 2024