Testujeme Performance Max kampaně v Google Ads
V čem test spočíval?
Na několika klientech jsme otestovali vložení publik, které jsou navrhované Googlem. Test probíhal na Performance kampaních, které je poměrně těžké nějakým způsobem optimalizovat.
Samotný test spočíval v porovnání publika ve statistikách PFM, která nám Google optimalizoval.
Průběh testu
Ze seznamu jsme vytáhli ta publika, která jsme neměli v PFM vložené a vložili jsme je do vlastní skupiny podkladů. Na první pohled se může zdát, že publika nemají s naším podnikáním nic společného, a tak jsme byli sami zvědaví, jaká čísla to přinese.
Publika jsem otestovali několika způsoby. Vždy jsme je vložili do probíhající PFM bez vytváření jakékoli nové PFM kampaně. Na základě to jsme:
- vytipovaná publika vložili do skupiny podkladů bez vlastních publik a remarketingu
- vytipovaná publika vložili do skupiny podkladů se stejnými vlastními publiky a remarketingem, který jsme použili již v dřívější skupině podkladů
1. test
2. test
Můžete si všimnout že v testu č. 2 proběhlo i vyloučení uživatelů, kteří již nakoupili. Google sice říká, že to na PFM nemá vliv, ale přesto jsme to ve skupině podkladů využili.
Možná Vás napadne otázka, proč jsme publika nevložili rovnou do stávajících skupin publik. Neudělali jsme to z toho důvodu, že bychom pak nemohli vyhodnotit tato publika zvlášť. A nemohli bychom tak vyhodnotit, jestli tato publika jsou vhodná, či nikoli.
Výsledek
Po týdnu jsme se k novým skupinám publik vrátili a světe div se. Ačkoliv jsou publika dle názvu velmi podivná, výsledky to má skvělé. PNO v těchto skupinách je oproti starším skupinám publik až o 3 - 5 % nižší, a to v obou případech testování.
Závěr
Momentálně nastává čas k další otázce.
Ponechat skupiny podkladů rozdělené, či je sjednotit pod jednu?
To právě testujeme na dalším klientovi, u kterého tento test nedopadl dle představ a PNO se nám naopak zhoršilo. Pokud sjednocení do jedné skupiny podkladů bude účinné a snížíme tak PNO, tak i u ostatních pozitivních testů sjednotíme tyto dvě skupiny do jedné.
I tak test hodnotíme pozitivně, kdy 2/3 testů dopadlo nad očekávání.