Testujeme Performance Max kampaně v Google Ads

6. 3. 2023


V čem test spočíval?

Na několika klientech jsme otestovali vložení publik, které jsou navrhované Googlem. Test probíhal na Performance kampaních, které je poměrně těžké nějakým způsobem optimalizovat. 

Samotný test spočíval v porovnání publika ve statistikách PFM, která nám Google optimalizoval.

Průběh testu

Ze seznamu jsme vytáhli ta publika, která jsme neměli v PFM vložené a vložili jsme je do vlastní skupiny podkladů. Na první pohled se může zdát, že publika nemají s naším podnikáním nic společného, a tak jsme byli sami zvědaví, jaká čísla to přinese.

Publika jsem otestovali několika způsoby. Vždy jsme je vložili do probíhající PFM bez vytváření jakékoli nové PFM kampaně. Na základě to jsme:

  1. vytipovaná publika vložili do skupiny podkladů bez vlastních publik a remarketingu
  2. vytipovaná publika vložili do skupiny podkladů se stejnými vlastními publiky a remarketingem, který jsme použili již v dřívější skupině podkladů

1. test


2. test



Můžete si všimnout že v testu č. 2 proběhlo i vyloučení uživatelů, kteří již nakoupili. Google sice říká, že to na PFM nemá vliv, ale přesto jsme to ve skupině podkladů využili.

Možná Vás napadne otázka, proč jsme publika nevložili rovnou do stávajících skupin publik. Neudělali jsme to z toho důvodu, že bychom pak nemohli vyhodnotit tato publika zvlášť. A  nemohli bychom tak vyhodnotit, jestli tato publika jsou vhodná, či nikoli.


Výsledek

Po týdnu jsme se k novým skupinám publik vrátili a světe div se. Ačkoliv jsou publika dle názvu velmi podivná, výsledky to má skvělé. PNO v těchto skupinách je oproti starším skupinám publik až o 3 - 5 % nižší, a to v obou případech testování.

Závěr

Momentálně nastává čas k další otázce.

Ponechat skupiny podkladů rozdělené, či je sjednotit pod jednu?

To právě testujeme na dalším klientovi, u kterého tento test nedopadl dle představ a PNO se nám naopak zhoršilo. Pokud sjednocení do jedné skupiny podkladů bude účinné a snížíme tak PNO, tak i u ostatních pozitivních testů sjednotíme tyto dvě skupiny do jedné.

I tak test hodnotíme pozitivně, kdy 2/3 testů dopadlo nad očekávání.


ALT
Jak přidat PPC specialistu do reklamních systémů? (Sklik, Meta a Google)
Chcete, abychom vám pomohli s PPC kampaněmi? Než se do toho pustíme, je potřeba nám dát přístup do Skliku, Meta Business Manageru a Google Ads. V tomhle článku najdete jednoduchý návod, jak na to – krok za krokem a bez zbytečného stresu.
10. 6. 2025
ALT
Opuštěný košík: Proč zákazníci nedokončí nákup a jak to můžete změnit (nejen reklamou)
Opuštěný košík není konec – je to začátek. V článku zjistíte, proč zákazníci nákup nedokončí a jak jim pomoci dojít až do cíle. UX, remarketing, e-maily, data. Jasně a prakticky.
10. 6. 2025
ALT
Tvoje reklama není špatná. Jen se v ní nikdo nepoznal.
V roce 2025 člověk denně projede až 10 000 reklam. Pokud se v té tvé nikdo nepozná, skončí jako tichý šum. Chceš, aby si tě někdo všiml? Přestaň psát slogany. Začni psát momenty.
29. 5. 2025
ALT
Sbohem a šáteček. Skype opouští virtuální prostor
Skype po více než 20 letech končí. Aplikace, která změnila způsob, jak spolu lidé komunikují na dálku, se oficiálně loučí. Co stálo za jejím vzestupem – a proč přišel nevyhnutelný pád?
17. 5. 2025
ALT
Nejčastější chyby v automatickém biddingu a jak se jim vyhnout
Automatický bidding může výrazně zlepšit výkon kampaní. Musíte ale vědět, jak na něj. Vyhněte se nejčastějším chybám, které brzdí výsledky, a získejte z automatizace maximum.
16. 5. 2025
ALT
Uvede společnost Meta na trh novou aplikaci, nebo je to jenom příliš povyku pro nic?
Krátká videa vládnou sociálním sítím a Meta nechce zůstat pozadu. Chystá samostatnou aplikaci Reels. Co za tím vším je se dozvíte v následujícím článku.
13. 3. 2025