Testujeme Performance Max kampaně v Google Ads

6. 3. 2023


V čem test spočíval?

Na několika klientech jsme otestovali vložení publik, které jsou navrhované Googlem. Test probíhal na Performance kampaních, které je poměrně těžké nějakým způsobem optimalizovat. 

Samotný test spočíval v porovnání publika ve statistikách PFM, která nám Google optimalizoval.

Průběh testu

Ze seznamu jsme vytáhli ta publika, která jsme neměli v PFM vložené a vložili jsme je do vlastní skupiny podkladů. Na první pohled se může zdát, že publika nemají s naším podnikáním nic společného, a tak jsme byli sami zvědaví, jaká čísla to přinese.

Publika jsem otestovali několika způsoby. Vždy jsme je vložili do probíhající PFM bez vytváření jakékoli nové PFM kampaně. Na základě to jsme:

  1. vytipovaná publika vložili do skupiny podkladů bez vlastních publik a remarketingu
  2. vytipovaná publika vložili do skupiny podkladů se stejnými vlastními publiky a remarketingem, který jsme použili již v dřívější skupině podkladů

1. test


2. test



Můžete si všimnout že v testu č. 2 proběhlo i vyloučení uživatelů, kteří již nakoupili. Google sice říká, že to na PFM nemá vliv, ale přesto jsme to ve skupině podkladů využili.

Možná Vás napadne otázka, proč jsme publika nevložili rovnou do stávajících skupin publik. Neudělali jsme to z toho důvodu, že bychom pak nemohli vyhodnotit tato publika zvlášť. A  nemohli bychom tak vyhodnotit, jestli tato publika jsou vhodná, či nikoli.


Výsledek

Po týdnu jsme se k novým skupinám publik vrátili a světe div se. Ačkoliv jsou publika dle názvu velmi podivná, výsledky to má skvělé. PNO v těchto skupinách je oproti starším skupinám publik až o 3 - 5 % nižší, a to v obou případech testování.

Závěr

Momentálně nastává čas k další otázce.

Ponechat skupiny podkladů rozdělené, či je sjednotit pod jednu?

To právě testujeme na dalším klientovi, u kterého tento test nedopadl dle představ a PNO se nám naopak zhoršilo. Pokud sjednocení do jedné skupiny podkladů bude účinné a snížíme tak PNO, tak i u ostatních pozitivních testů sjednotíme tyto dvě skupiny do jedné.

I tak test hodnotíme pozitivně, kdy 2/3 testů dopadlo nad očekávání.


ALT
Měření purchase v Google Analytics 4
Nemáte moc zkušeností s GTM, DataLayerem či GA4? Pak by se vám mohl tento článek hodit.
1. 6. 2023
ALT
Jak zvýšit efektivitu reklamních bannerů
Vzhledy bannerů jsou stále aktuální a dost probírané téma. V následujícím článku se dozvíte více o tom, jak předejít bannerové slepotě a mít efektivní bannery.
18. 5. 2023
ALT
Performance Max - Optimalizace na nové zákazníky
Máte e-shop s produkty, které se nekupují každý týden ani každý měsíc? Tak by Vás mohla zajímat optimalizace v Performance Max.
18. 4. 2023
ALT
Jak psát lákavé texty jako profi kopík
Už dříve jsme vás uvedli do tajů copywritingu. Pokud vás článek zaujal a chcete se vydat na dráhu profesionála, tak pro vás máme několik tipů a triků, jak toho docílit.
20. 3. 2023
ALT
Tipy pro zdravé kancelářské prostředí
V tomto článku najdeš pár užitečných tipů a triků, jak si v práci zachovat zdraví a energii. Dozvíš se například nejen proč je důležité nahradit dlouhé sezení krátkým protažením, ale také triky, jak mít spokojený pracovní tým.
16. 2. 2023
ALT
Změny pro e-shopy v roce 2023
Od 6. ledna 2023 se musí e-shopy řídit novelou zákona o ochraně spotřebitele. Protože je mezi vámi dost e-shopařů, tak jsme si připravili malé shrnutí toho, na co si dávat pozor.
20. 1. 2023