Co musí reklama mít, aby si zasloužila kliknutí?
Grafické reklamy jsou v současnosti jednou z
nejpopulárnějších forem digitální reklamy. Pokud mají bannery správné
provedení, hrají velkou roli ve zvyšování povědomí o značce a získávání nových zákazníků.
Přestože některé vizuály mohou vypadat na první pohled klamně jednoduše, jejich
tvorba může být občas náročná.
Když se dodržují osvědčené postupy a provádí řádná analýza dat, lze z grafických reklam vytěžit maximum. Bojujete s grafikou? Vůbec nevíte, kde začít a čím si zasloužit pozornost potenciálních klientů? Dali jsme pro vás dohromady dávku inspirace. Tento druh reklamy se většinou vytváří v několika různých formátech a velikostech (aby fungoval správně ve všech systémech) a obvykle využívá mix vizuálních kreativ – ať už statických obrázků, GIFů nebo třeba videí.
Jaké jsou momentálně nejoblíbenější formáty grafických
reklam?
Statický: Jedná se o jeden nepohyblivý obrázek, který
je většinou doprovázený textem.
Animovaný: Používá například 5–10 sekund videa ve
smyčce a nebo GIF.
Interaktivní: Vyžaduje nějaké zapojení diváka, například
odpověď na průzkum, hraní krátké hry nebo třeba zadání osobních údajů.
Video: Jak název napovídá, videoreklamy používají k předání
svých sdělení samostatná videa. Na rozdíl od animovaných obsahových reklam,
které mají jen několik sekund záznamu, jsou videoreklamy delší, i když obvykle
ne déle než 30 sekund.
Zvětšující se formát: Tyto reklamy se zdají na první pohled malé, ale když uživatel provede určitou interakci, například klikne nebo přes ně posune kurzor myši, zvětší se.
A teď už si pojďme na několika vzorových příkladech ukázat, co vlastně dělá reklamu tak úspěšnou a hodnou kliknutí.
Adobe: No není hned na první pohled jasné, že díky programu Adobe uděláte mistrovské dílo z jakéhokoliv snímku?
Co dělá Adobe dobře?
·
Používá poutavé obrázky se živými barvami.
·
Sdělení je krátké, výstižné a úderné.
Adobe je nejznámější pro svou sadu softwaru používanou kreativními profesionály, jako jsou například weboví designéři, grafici a video editoři. Při inzerování svých softwarových služeb jednotlivcům i firmám společnost Adobe používá jednoduché a trefné texty bez zbytečné omáčky. Pomocí barevných obrázků, snadno srozumitelného textu a efektivní výzvy k akci tyto obsahové reklamy efektivně cílí na dané publikum a značka zároveň zůstává věrná svému poselství.
Lexus: Tato klikací reklama od společnosti Lexus
použila oči k přilákání těch vašich!
Co dělá Lexus dobře?
·
Vizuálně dokonalý obrázek, který přiláká
pozornost.
·
Není třeba mnoha slov, oči vás přitáhnout a
chcete vědět víc.
·
Krátký text s použitím slov nápady a
inspirace vyvolá pozitivní a motivující pocit.
Lidská tvář je jednoduše skvělým způsobem, jak upoutat něčí pozornost. Možná byste si ženské oči primárně nespojili s uvedením nového modelu auta. Tento vizuál ale není určen k přímému prodeji automobilu. Lexus tímto vizuálem propaguje uvedení své nejnovější inovace na trh – jedná se o nový reproduktorový systém v Lexusu ES. Správně tedy reklamou probouzí lidské smysly, ať už se jedná o sluch či zrak.
Urban Decay: Medově barevná paleta očních stínů je umocněna použitím pravého medu.
Co dělá Urban Decay dobře:
·
Velice nápadný a smysly probouzející vizuál.
·
Dvojsmyslné, zábavné (a trochu překvapivé) sdělení.
·
Ze snímků je téměř cítit vůně kosmetiky, kterou
ženy tolik milují.
Urban Decay sice není oblíbenou kosmetickou značkou vaší babičky, ale tuto skutečnost nosí hrdě. Urban Decay se nebojí posouvat limity a poslat na stránky magazínů pořádnou vizuální party v podobě odvážného a hranice bořícího marketingového sdělení. Výše zobrazená reklama ukazuje paletu očních stínů Naked Honey, která jednoduše a přesto inovativně využila pravého medu k navození vskutku reálného dojmu z nového kosmetického produktu. Text je opět krátký, ale i tak říká hodně. Jsou to hlavně zlaté barvy, které zde opravdu vynikají. Každý beauty guru se musí nad takovou reklamou rozhodně pozastavit.
Co byste měli vědět?
·
Pozornost publika je potřeba upoutat
v prvních třech sekundách!
·
Promyšlené sdělení může zvýraznit zájem o daný
produkt!
·
Grafické reklamy nemusí být pouze statické
zprávy. Pokud se jedná o video reklamu, je potřeba upoutat pozornost diváka prakticky
okamžitě, protože lidé se na stránkách většinou pohybují rychle.
Další tipy, jak udělat svou reklamu ještě efektivnější:
·
Věnujte pozornost aktuálním trendům.
·
Věřte, že v jednoduchosti je v tomto
případě síla. Méně je často více, a to i v případě grafických reklam.
·
Použijte živé barvy nebo notnou dávku kontrastu
k upoutání pozornosti.
·
U každého vizuálu se soustřeďte na jeden
zaostřovací bod, který zaujme jako první.
·
Snažte se sdělit důležitou zprávu stručně, ale
trefně.
·
Zjistěte si, na čem nejvíc záleží vaší cílové
skupině.
·
Propagujte zážitek, nikoliv produkt.
·
Vytvořte animovanou reklamu, do které se vejde
delší sdělení a tedy více informací.
·
Zkuste do svých reklam přidat kapku humoru.
Jak najít tu nejlepší strategii pro vaši značku?
Všechny tyto grafické reklamy sice používají některé
doporučené postupy, ale pro každou značku samozřejmě funguje něco jiného.
Podrobný obrázek o úspěšnosti jakékoliv vizuální reklamy si nemůžete udělat,
dokud neprovedete důkladnou analýzu každého kreativního prvku a jeho výkonu na
základě dat. V praxi jde o neustálé testování a zkoušení, na co dané
publikum nejvíce slyší. Díky dokonalým systémům máme dnes už naštěstí přístup
ke všem možným statistikám a dokážeme tak na jejich základě reklamy
optimalizovat k maximální efektivitě.
Klíčové poznatky z těchto obsahových reklam:
Výše uvedené příklady reklam jsou velice různorodé, a přesto
všechny fungují. Základní otázka pro tvorbu jakékoliv vizuální reklamy je však
pokaždé stejná: Jaký je váš marketingový záměr a cíl?