Založení GA4 a důležité první kroky

9. 2. 2022

Jistě jsme si všichni všimli, že Google přišel s novým Google Analytics. Zatím není zcela zřejmé, kdy se z klasického Google Analytics do nového prostředí přesuneme, ale určitě je dobré se na to připravit. Už nyní můžeme sbírat potřebná data a až den D nastane, tak nás nic nepřekvapí.

Jak na to? Ve výsledku je to poměrně jednoduché a my vám nyní ukážeme, jak založit GA4 a jak implementovat jeho kód na váš web. Připraveni? Tak pojďme na to!

 

Pokud jste doposud nepoužívali Google Analytics, tak budeme zakládat vše od začátku.

Přihlásíte se do Google Analytics pod vámi zvoleným emailem a kliknete na chci začít měřit. Pak se vám zobrazí nastavení účtu:


 

Vyplníte jméno účtu a zaškrtnete i Služby Google. Pak následuje stránka, kde vyplníte název webu, časové pásmo, kde se nachází vaše místo podnikání a v jaké měně chcete ukazovat částky v přehledu. Informace o službě můžete vyplnit, ale také nemusíte, tento krok je zcela na vás. Není to pro nic důležité.

Dáte vytvořit a musíte odsouhlasit veškeré podmínky. Tadá a máte první krok hotový.

 

Pokud již máte GA založeny a potřebujete si založit nově GA4 tak se tam dostanete takto:

Ve správci GA kliknete na vytvořit službu a nastavíte potřebná data jako název webu, časové pásmo a měnu.

 

Nyní bychom se měli všichni nacházet zde:




 

Zde si vyberete, co chcete měřit. My chceme web. Po tomto kroku je potřeba vytvořit Datový stream:



 

Opět nic složitého. Vložíte URL vašeho webu. Pojmenujete.

 

Pod ozubeným kolečkem vidíte, co GA4 měří automaticky. Je jen na vás, jestli si všechno zapnete, nebo vypnete. Vše má své pro a proti. Pokud vše vypnete, budete muset vše nastavovat sami a budete mít o všem přehled. Pokud to necháte zapnuté, tak vše dělá automat za vás.

Tedy příklad: Pokud budete mít na stránce 3 různé typy stahování souborů, tak se vše bude zapisovat jako download_file a vy budete těžko rozdělovat, o co šlo. Proto se přikláníme k tomu vše vypnout a pak si to definovat ručně přes události.


Dáte vytvořit a objeví se vám Podrobnosti vašeho právě vytvořeného streamu.

 

 


Zde máme ID měření, které je důležité, pokud implementujeme značku přes Google Tag Manager. (Což je naše situace).

Je zde i samozřejmě možnost vložit kód přímo do stránky, a to je v sekci Pokyny pro přidání štítků – Globální značka webu.

My si tedy zkopírujeme ID měření a pro tuto chvíli GA4 opustíme. Vydáme se do rozhraní Google Tag Manageru.

 

Vítejte v GTM

Zde si řekneme, jak vložit měřící kód GA4 do všech stránek webu.

Ve Značkách vytvoříme novou a zvolíme možnost Google Analytics: konfigurace GA4.

Zde vložíme ID měření, které jsme si zkopírovali v datovém streamu. V Poli k nastavení přidáme řádek a vložíme do něho toto:




Proč? To si řekneme v následujícím dílu, který se bude věnovat pochopení rozhraní GA4 a vytváření událostí.

Ještě v poli rozšířená nastavení a v možnosti Nastavení souhlasu zvolte možnost Není požadován žádný další souhlas. Opět si řekneme v následujícím dílu, proč to tak je.

Do spuštění vložte All Pages. Pojmenujte Značku, uložte a odešlete. Nyní máte implementovaný GA4 kód.

V tuto chvíli máte vytvořené prvotní nastavení. To celkem šlo ne? 😊

 

Důležité informace:

Je velmi podstatné si říct, že staré GA byly soustředěné na návštěvy. Nové GA4 se zaměřují na událost. Vše, co se tedy na stránce děje, je zapisováno do GA4 jako událost.

 

V dalším článku o GA4 se dočtete:

Seznámíme se s rozhraním GA4. Funkcemi, které bychom měli upravit a měli bychom o nich vědět. Vytvoříme událost a podíváme se na Debug mode.

ALT
Jaké mohou být cíle online reklamy?
Online marketing jsme vám už představili. Pojďte se teď podívat, jaké mohou být jeho cíle.
1. 12. 2022
ALT
Jak být spokojen nejen s prací, ale i v práci?
Vedle pracovních příspěvků se s vámi chceme podělit i o lehce zákulisní informace o tom, jak Performio utužuje svůj tým.
27. 7. 2022
ALT
Jak na horko v kanceláři?
Také sledujete každodenní předpovědi počasí a už vás z toho množství třicítek přechází zrak? Přinášíme vám pár rad, jak je v kanceláři přežít.
21. 7. 2022
ALT
Agenturní spolupráce roku 2021
Dne 13. května 2022 společnost Seznam.cz oceňovala nejlepší Agenturní spolupráci roku 2021. Pojďte se podívat, jak jsme se umístili.
17. 5. 2022
ALT
Slovníček pojmů
Podívejte se, s jakými pojmy se v online marketingu nejčastěji setkáte. Slovník pravidelně aktualizujeme a přidáváme nová slovíčka.
8. 4. 2022
ALT
A/B testování v online marketingu
Seznamte se s nejčastější metodou testování.
8. 4. 2022