Jaké mohou být cíle online reklamy?
Pokud jste se rozhodli investovat do online reklamy, tak vás
k tomu vedl pravděpodobně jeden z těchto cílů:
●
Budování značky
(branding)
●
Získávání nových
zákazníků (akvizice)
●
Prodeje (tržby, leady,
objednávky)
●
Budování vztahu se
zákazníkem (loajalita vůči značce/firmě, opakované prodeje)
Pojďme se teď na jednotlivé cíle blíže podívat.
Budování
značky
Aby měla firma šanci získat více návštěvníků na webu a
potažmo i více objednávek, tak by měla investovat do marketingu zaměřeného na
brand/značku. Společnosti se silnou značkou mají větší šanci na trhu uspět.
Zákazníci jsou na značku zvyklí, většinou je pro ně zárukou kvality a zkrátka
už ví, co kupují.
Vybudování silné značky ale není otázkou dnů, týdnů a ani
měsíců. Je nutné počítat s tím, že pokud chcete úspěšnou a kvalitní značku,
budete do jejího vývoje investovat i několik let.
Jsme si jistí, že emoce dobře prodávají, a tak se nebojte je ve svých zákaznících vzbudit. Lze toho docílit vhodně vytvořenými bannery, ale také videem, které ukáže kdo jste, co je vaším cílem, jaká je vaše konkurenční výhoda a proč zrovna vás potenciální zákazník potřebuje. Nezapomínejte ani na kompaktnost. Značku vždy prezentujte jednotně, používejte stejné barvy, písmo a styl. Pokud byste potřebovali s bannery pomoct, tak nás neváhejte kontaktovat, nebo si přečtěte naše články o bannerech zde a zde :)
A v neposlední řadě vsaďte na stabilitu. Ta vzbuzuje důvěru
a důvěra ve značku pro vás znamená více stálých zákazníků.
Pro zvýšení povědomí o značce používejte například Přímý nákup či RTB reklamu.
Získávání
nových zákazníků
Na budování značky navazuje akviziční část kampaně. Jejím cílem
je, abyste na svůj web přilákali nové potenciální klienty, kteří se seznámí s
produkty a stanou se vašimi zákazníky. V tuto chvíli přijde vhod silná značka a
vybudovaná důvěra na trhu.
Do brandové a akviziční části kampaně bude potřeba určitě
více investovat. Vhodné je investice alokovat třeba do PPC reklamy, do Přímého
nákupu či opět do RTB. Využijte zde bannery s konkrétními
produkty/službami, nebo výběr správných klíčových slov.
Prodeje
Investice vložené do budování značky a do akvizice se
nejčastěji vrací objednávkami, tržbami a leady od kvalitního publika. To můžete
získat například remarketingem. Neznamená totiž, že když zákazník navštíví web,
tak hned provede nákup. Nákupní rozhodnutí mohou být delší, a tak je dobré se
zákazníkovi za nějaký ten čas připomenout a oslovit ho vhodně vytvořeným
bannerem.
Často se stává, že zákazník vloží zboží do košíku, ale už
nedokončí nákup. Můžete mu pak remarketingovat banner s časově omezenou slevou
a tím ho přimět k rychlému rozhodnutí a následnému nákupu.
Pro tuto výkonnostní část kampaně se u nás nejčastěji používá PPC reklama i Přímý nákup.
Budování
vztahu se zákazníkem
V části prodeje jsme si krátce představili remarketing
používaný z krátkodobého hlediska. Při budování vztahu se zákazníkem pak
využijeme dlouhodobou variantu remarketingu, která nám pomůže si zákazníka
udržet.
Možná jste již slyšeli příklad s krmivem pro psy. Podle
odhadu je možné, aby domácí mazlíček spořádal jedno balení krmiva přibližně za
jeden měsíc. Vaší reakcí na tento fakt tak bude systémové nastavení, díky
kterému se všem kupujícím za tři až čtyři týdny po nákupu psího krmiva budou
opět zobrazovat ty stejné bannery s psími pamlsky. To zákazníka pravděpodobně
přiměje k opakujícímu nákupu, což je pro vás bezpochyby žádoucí. Pokud případně
víte, že si zákazník koupil právě krmivo pro psy, tudíž má doma čtyřnohého
kamaráda, tak mu můžete začít zobrazovat bannery i s dalšími produkty vhodné
pro pejsky a jejich páníčky. :)
I pro tuto část nejčastěji využíváme PPC reklamu a Přímý
nákup.
Pokud byste s reklamou chtěli pomoci, tak neváhejte a obraťte se přímo na nás. Společně určitě vymyslíme vhodné řešení ušité přímo vám na míru.