Slovníček pojmů

8. 4. 2022

A/B testování

Více se dozvíte zde

Banner

Forma reklamy v podobě grafiky/kreativy. Jeho rozměry jsou udávány v pixelech a nejčastěji se používají bannery o velikostech 300x600, 300x250, 480x300 a další.

Bannerová slepota

Je to jev, kdy už přestáváme vnímat reklamy na internetu. A to i takové, které by nás mohly zajímat.

Budget

Rozpočet kampaně, který se nejčastěji udává bez DPH.

Barter

Směnný obchod, v našem případě nejčastěji směna zboží na službu a naopak.

Bounce rate

Míra opuštění webu zaznamenává návštěvníky, kteří přišli na danou stránku webu, neproklikli se na jinou stránku nebo nevyvolali žádnou jinou akci a ze stránky odešli.

Brand

Do brandu lze zařadit název, logo, slogan a design, který se pojí s určitou společností či produktem. Cílem je dosáhnout toho, že pokud někde uvidíte logo, dokážete si ho spojit s konkrétní společností/produktem.

Capping (frekvence)

Znázorňuje, kolikrát se maximálně zobrazí reklama uživateli. V systémech lze capping nastavovat nejčastěji na počet zobrazení za hodinu, za den i za celou kampaň.

Content

Tedy obsah, zahrnuje vše, co najdeme na webových stránkách. Nejedná se jen o texty, ale patří sem i obrázky, grafy, statistiky, audio záznamy, e-maily, …

Cookies

Webový prohlížeč ukládá kódy, tedy cookies, s informacemi o uživatelích. Informace pak využívá k pozdější komunikaci s nimi. Může jít o produkty, které uživatel zakoupil, články, které četl, a další aktivity, které na webu prováděl.

Copywriting

Tvorba zajímavých textů pro reklamní účely.

CPA

Cena za akci, kterou provedl návštěvník na webu – např. vyplnění formuláře, vytvoření objednávky.

Výpočet: CPA (Kč) = investice / počet konverzí

CPC

Cena za proklik. Nejčastěji se používá v PPC.

Výpočet: CPC (Kč) = investice / počet kliků

CPM

Cena za tisíc zobrazení. Setkáme se s ní u RTB.

CPT

Cena za tisíc zobrazení. Používá se u přímého prodeje.

CPV

Cena za zhlédnutí.

Výpočet: CPV (Kč) = investice / počet návštěv

CTR - click rate

Míra prokliku. Tedy procento z uživatelů, kteří reklamu viděli a klikli na ni.

Výpočet: CTR (%) = počet kliků / počet zobrazení * 100

Direct

Přímý nákup reklamy. Tedy taková reklama, kterou nakupujeme přímo od média.

DMP

Technologie, která sbírá a analyzuje data o uživatelích internetu.

Doména

Internetová adresa, např. www.performio.cz

E-mailing

Jedná se o jednu z forem přímého (direct) marketingu. Emaily jsou koncovým uživatelům zasílány na základě jejich souhlasu, díky kterému se dále dostanou do databáze příjemců, ze které se hromadné emaily odesílají. Pomocí dostupných informací o uživatelích lze uživatele zacílit sociodemograficky, ale i například podle jejich zájmů. 

Klíčové slovo

Klíčové slovo ale i klíčové spojení, které uživatelé vyhledávají na internetu. Používané v PPC kampaních.

Konverzní poměr

Používá se ve výkonově zaměřených kampaních a jedná se o počet konverzí ku počtu kliků na banner (reklamu).

Výpočet: Konverzní poměr (%) = počet konverzí / počet návštěv * 100

Landing Page

Český cílová stránka, tedy stránka, na kterou se uživatel dostane po kliknutí na banner (reklamu).

ROI

Česky návratnost investic, tedy kolik nám vydělá jedna investovaná koruna do reklamy. Žádoucí je ROI nad 1, tedy nad 100 %.

Výpočet: ROI (%) = zisk / investice * 100

ALT
Jaké mohou být cíle online reklamy?
Online marketing jsme vám už představili. Pojďte se teď podívat, jaké mohou být jeho cíle.
1. 12. 2022
ALT
Jak být spokojen nejen s prací, ale i v práci?
Vedle pracovních příspěvků se s vámi chceme podělit i o lehce zákulisní informace o tom, jak Performio utužuje svůj tým.
27. 7. 2022
ALT
Jak na horko v kanceláři?
Také sledujete každodenní předpovědi počasí a už vás z toho množství třicítek přechází zrak? Přinášíme vám pár rad, jak je v kanceláři přežít.
21. 7. 2022
ALT
Agenturní spolupráce roku 2021
Dne 13. května 2022 společnost Seznam.cz oceňovala nejlepší Agenturní spolupráci roku 2021. Pojďte se podívat, jak jsme se umístili.
17. 5. 2022
ALT
A/B testování v online marketingu
Seznamte se s nejčastější metodou testování.
8. 4. 2022
ALT
Kariéra
2. 3. 2022